torsdag den 21. januar 2016

Garnets spænding kan være noget bøvl

Jeg arvede en spole med ren uld. Det kradser lidt, så jeg valgte at strikke noget, man ikke har på den bare hud.

Jeg er drønglad for den her trøje! Perfekt over en skjorte, og den grå farve er også lidt brun, så den er let at bruge til mange farver.

Det er heldigt, at trøjen kan holdes på plads, når jeg har den på - På billedet er det tydeligt, at garnet ikke er blevet afspændt helt, det er derfor, hele strikketøjet drejer. Men hold hellere øje med den lille rullekant og det fine hulmønster i striber!

1 kommentar:

  1. Ak. Den kunne ikke tåle at blive vasket; nu render striberne virkelig på skrå! Den må lade livet, må den. Jeg har planer om at trylle den om til en kaffevarmer. Jeg har manglet sådan en i længere tid, men har ikke kunnet tage mig sammen til at vælge farver og mønstre - der er tendens til stilarter, jeg ikke helt kan lægge hjem til. Men denne lune, brun-grå-melerede strik kan fungere rigtig godt.

    SvarSlet